Wedstrijdverslagen 22 en 23 september

ZATERDAG 22 september
Heren 1

Afgelopen zaterdag heeft de heren 1 het opgenomen tegen de FB agents. Het resultaat was 6-13 voor de FB agents. Dit verminderde de pret echter totaal niet. Met Fysiek spel en veel inzet heeft de heren 1 een spannende wedstrijd neergezet en het ontwikkelingsproces gaat gewoon door.

Heren 2

Heren 2 gingen in Rhenen de strijd aan met de Hot Flames 2. In de eerste periode scoorde Thomas, geassisteerd door Joost het eerste doelpunt. In de tweede periode scoorde de Hot Flames helaas ook. Twee minuten voor het einde van de wedstrijd vroeg de tegenstander een time-out aan, maar ondanks de chaos hebben ze vol gehouden en de wedstrijd met 1-1 afgesloten.

Dames 1

Deze zaterdag hadden de Sonics dames een wedstrijd tegen Utrecht 2. Ze hebben gewonnen met 7-2 en de wedstrijd ging op zich wel goed. Ze hadden er alleen wel wat meer pit in kunnen gooien zodat er nog meer goals gemaakt konden worden, maar ze hebben gewonnen!!

ZONDAG 23 september
Sonics D1

Een spannende eerste competitiedag in Rhenen voor de D1. Een aantal spelers is dit seizoen pas begonnen met floorball.. Even wennen dus. Ze beten het spits af tegen UFCU Leidsche Rijn D1 en vochten tegen een fanatiek Floorball Flames D1. Helaas zonder winst naar huis maar… zeer tevreden over de mooie samenwerking binnen dit nieuwe team!

Sonics E1

En hier de E1, dit jaar geplaatst in de 1e divisie. Dat wordt een grote uitdaging. De eerste wedstrijd helaas met 13-3 verloren tegen Floorball Flames E1. In de 2e pot kwamen de jongens op stoom, mét een goede verdediging en wonnen met 12-6 van Leidsche Rijn.

Uitgebreider verslag van aanwezige moeder: Floorball Flames E1 – Sonics E1 (Rhenen)

Dit jaar heeft E1 een jongensteam, vier spelers van het vorig seizoen en drie nieuwe spelers.
Eerste 10 min moesten ze even inkomen en hebben ze veel moeten verdedigen. Het tweede deel ging het er sneller aan toe. Ze hebben goed verdedigd, mooie kansen gehad en ook zelf punten gescoord.
De spelers zelf vonden dat ze veel moesten verdedigen: het werd uiteindelijk 13-3.
Na afloop van de wedstrijd werd door sommigen het één en ander aan tactiek met elkaar besproken.

Uitgebreider verslag van aanwezige moeder: UFCU Leidsche Rijn – Sonics E1

Het was een leuke wedstrijd. De teams waren aan elkaar gewaagd. Gingen volop in het spel met zowel aanval als verdediging. Veel actie met aanwijzingen van de coach, het werd meer een samenspel bij Sonics E1. Verhitte koppies aan het eind. Uitslag 6-12. Het E1 team was dolblij!

Sonics C2

De jongens en meisjes spelen dit jaar voor het eerst in de Zwitserse variant en dat is te merken de eerste 2 perioden van de eerste wedstrijd van het seizoen.
Na een moeizame start van deze eerste wedstrijd tegen de lions C2 liet het C2 team van de sonics de 3de periode toch een mooi spel zien.
Helaas werd deze wedstrijd wel verloren , maar de jongens en meisjes hebben zeker hun best gedaan.

De 2de wedstrijd van de dag moesten ze tegen onze sterke tegenstander van vorig seizoen (Leidsche Rijn C1). Het team zag er heel erg tegen op, maar zijn vol goede moed begonnen.
In het begin liepen ze al snel tegen achterstand aan, maar door inzet van het hele team wisten ze de achterstand in de eerste periode te beperken tot 3 punten .
In de rust hebben Kyan (inval coach) en ik (coach) het team wat tips gegeven en dit resulteerde in de 2e en 3e periode in een hele spannende strijd. Uiteindelijk heeft het team de wedstrijd gewonnen met 9-8 door een doelpunt in de laatste minuut.
Een trotse coach!

You may also like...